Mijn garderobe kreeg uitbreiding

Eén van de ultieme uitdagingen van haken is om een kledingstuk te haken. Lang heb ik dit voor me geschoven, maar het laatste jaar heb ik er mij toch al wat aan gewaagd.

Eerst maakte ik een babyvestje met een Haakpakket van Haakvrouw, die bijna klaar is. Wanneer die af is, toon ik ze op mijn blog en sociale media.

Uiteindelijk ging ik de uitdaging aan om met een patroon voor maar 0,99 cent (!) een rok te haken. Ik vind deze nog goed gelukt:

Patroon van Just DD.design, de Southbay Skirt. Gehaakt met Catania Klassiek, gekocht in een lokaal winkeltje.

Daarna moest ik toch nog voor iets uitdagender gaan en sprak ik af met een collega die ook haakt, dat we beiden in twee maanden een kleed gaan haken! We kozen voor de lentejurk dat een samenwerking is van Creachick (patroon) en Haakvrouw (haakpakket).

Sommige delen gingen zo goed en veel passen was de boodschap. Andere onderdelen ging altijd maar mis. Ik heb zeker drie, vier (?) keer de rugpand ter hoogte van de mouwen opnieuw moeten haken. 

Hier zie je de ‘WIP’ (work in progress).

Als jullie naar het oorspronkelijke patroon kijken, zien jullie dat ik de mouwtjes er niet aan heb genaaid. Vond het zo ook wel mooi en als ik van mening verander, naai ik ze er aan en heb ik een nieuw kleed ;-).

Uiteindelijk gelukkig, een mooi resultaat al zeg ik het zelf: Ik draag het met veel trots!

Duizendmaal dank aan mijn verloofde (Hij vroeg me die dag ten huwelijk!) om mijn kleed zo mooi vast te leggen op foto.

Als laatste, wat we eigenlijk àltijd moeten zeggen: hou jullie goed, wees voorzichtig en een goede gezondheid gewenst!

Gepubliceerd door Emzzcrochee

Ik lees graag en praat graag over de psychologie van de mens. Ik ben Psychologisch consulent en Gedragscounselor van beroep. Naast al de literatuur hou ik er van om totaal te stoppen met denken en aan het haken te slaan! Daarnaast is 3D-kaarten maken en bullet journaling nog een leuke bezigheid :-) Je kan me ook volgen op: * Bloglovin' : https://www.bloglovin.com/@emzzcrochee * Instagram: https://www.instagram.com/emzzcrochee * Facebook: https://www.facebook.com/Emzzcrochee/ Je kan mij mailen op: emzzcrochee@gmail.com

Plaats een reactie